معرفی کتاب کالک‌های خاکی
قاتی پاتی
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید.امیدوارم از این وبلاگ خوشتون بیاد.




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 20
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 1989
بازدید کل : 213179
تعداد مطالب : 112
تعداد نظرات : 84
تعداد آنلاین : 1

نويسندگان
علی

 
29 خرداد 1394برچسب:, :: 7:20 :: نويسنده : علی


کتاب "کالک های خاکی" به قلم گل علی بابایی و حسین بهزاد، چندی می‏شود که در سالن اجتماعات حوزه هنری، با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و ادب از جمله حسین یکتا، مرتضی سرهنگی، محمد حسین صفار هرندی، محسن مومنی، سردار رمضان شریف رونمایی شده است. این کتاب مشتمل بر خاطرات شفاهی سرلشکر عزیر جعفری؛ فرمانده کل سپاه از سال 1335 تا سال 1361 است.

این کتاب به خاطرات سرلشکر جعفری از کودکی تا عملیات بیت المقدس در 12 فصل می‏پردازد. بچه های نجف آباد یزد، تا دانشکده هنر، خمینی ای امام، دانشجوی خط امام، در انقلاب فرهنگی، شکست حصر سوسنگرد، پیروزی یک تفکر، همسر یا همسنگر، تیپ عاشورا، با قرارگاه عملیاتی، قدس در نبرد فتح، الی بیت المقدس بخش‏های مختلف این کتاب هستند.

یکی از نکات جالبی که در این اثر می‌توان به آن اشاره کرد، ذکر خاطرات دیگر حاضرانی است که در این وقایع حضور داشتند و جنگیدند. مؤلف در هرکجا که احساس می‌کند ذکر خاطرات دیگر فرماندهان و رزمندگان از عملیات‌های مختلف ضروری است، از ذکر آن کوتاهی نمی‏کند. همین امر بر تکمیل خاطرات ذکر نشده و یا فراموش شده و همچنین ایجاد نگاهی عمیق‌تر به مخاطب در خصوص چگونگی وقایع کمک مؤثری می‌کند.
آقا عزیز دانش‏آموز زبل مدرسه‏ای در حاشیه شهر یزد بود که به توصیف خودش گاهی هم مدرسه را می‏پیچانده و از زیر بار کلاس رفتن در می‏رفت. بعدها به نوعی خودش را به عرصه انقلاب وارد می‏کند و کنار بزرگان برای خود جایی باز می‏کند. حتی در سیزدهم آبان در کنار خالقان آن حادثه صاحب نقش می‏شود. صمیمیت بیان "آقا عزیز" به عقیده خیلی‏ها برخاسته از خواستگاه جغرافیایی اوست که چنین کلامش را بی‏تکلف و بی‏پیرایه کرده است و در عین حال تصویری که او از جبهه و پشت آن می‏دهد مبتنی بر خاطراتی است که تاکنون در ذهنش محفوظ مانده است.

بد نیست بدانید که انجام مصاحبه‏ های این کتاب شش ماه زمان برده و در اوج گرفتاری فرمانده 5 نیروی رزمی کشور هم بوده اما جالب است که با وجود تمامی این گرفتاری‏ها ایشان مطابق قرار در تمامی جلسات مصاحبه حاضر می‏شدند و گاه پیش می‏آمده که از یک هواپیما پیاده شده و به قرار مصاحبه می‏آمده‏ا ند و دوباره با پرواز دیگری به ماموریت می‏رفتند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: